Tuesday, August 25, 2009

Update



Tak, konečne som sa dostal k svojmu počítaču (kúpil som si kábel do adaptéra s americkou koncovkou).

Na začiatok zopár fotiek viež z campusu. Každá z nich je na jednom z "houses", v ktorých bývajú starší študenti. Všetci prváci bývame v Harvard Yard, najstaršej časti.








22. a 23. augusta som pracoval vo Fall Clean-Up pre Dorm Crew, študentskú organizáciu, ktorá zabezpečuje niektoré práce na čistení internátov. Dva dni som čistil záchody (po chvíli som si zvykol aj bez rukavíc), leštil zrkadlá, zametal podlahy a čistil prach z nábytku či veľkých, žiaľ nefunkčných krbov. Moja skupina upratovala v Adams House - tam bývajú 2. - 4. ročníky.

Na obed sme mali len 30 minút, tak som si ráno predtým urobil peanut butter and jelly sandwiches. Spoznal som množstvo ľudí, či už pri čistení kúpeľní alebo pri večerných akciách. Zatiaľ som si ale iba podal ruku s asi 100 ľuďmi. S
niektorými som sa rozprával aj viacej, je tu veľa úplne normálnych ľudí, ktorí vôbec nečakali, že sa na Harvard dostanú, a vôbec nie sú namyslení. Predpokladám, že aj takí prídu, ale zatiaľ som nikoho takého nestretol.

Včera mi už ale začal iný program - FIP - Freshman International Program. Organizuje ho Harvard International Office v spolupráci so študentskou medzinárodnou organizáciou. Pripravili pre nás väčšinou zábavné a zaujímavé semináre o americkej kultúre, prechode na americký školský systém; aj vo veľkých skupinách aj v menších. Je veľmi príjemné poznať ľudí, ktorí si pred rokom alebo dvoma prešli presne touto neistotou, ktorá ma sprevádza. Dodnes som sa takmer vôbec nevyznal v systéme prihlasovania na courses, ani v počte povinných ši nepovinných predmetov. Postupne sa mi to začína vyjasňovať.

Mimochodom, som jediný slovák v mojom ročníku; s českým spolužiakom sme už ale veľakrát hodili reč.

Zajtra sa už presťahujem z Canaday, v ktorej teraz bývam, do Wigglesworth, druhej najväčšej dormitary na škole. Ale o tom potom.
Fotka mojej teraz izby:















Ešte zopár fotiek, ktoré som si nemohol odpustiť:

Jedálneň v Dunster House, ďalší dormitory pre starších študentov, v ktorej sme mali tieto dva dni raňajky.

Obrovská porcia výborného šalátu v pomerne drahej reštaurácii Cheesecake Factory. Málokedy sa mi stane, že by som nezjedol porciu.
No a potom krásne malé veveričky, ktoré behajú po celom starom campuse.



No comments:

Post a Comment